Kajian tentang kepuasan pelajar sekolah terhadap pengangkutan bas sekolah.
1. Mendapatkan maklumat berkaitan dengan tahap kepuasan pengguna terhadap perkhidmatan bas sekolah di sekolah A.
1.1. Kepuasan Aspek Kebersihan
1.1.1. Tempat Duduk dan Penyandar Bas Bersih.
Skala
|
Bilangan
|
Peratus
|
Sangat Setuju
|
13
|
43.33
|
Setuju
|
6
|
20.00
|
Tidak Setuju
|
5
|
16.67
|
Sangat Tidak Setuju
|
6
|
20.00
|
Tidak Pasti
|
0
|
00.00
|
Jumlah
|
30
|
100.00
|
Jadual 1: Kebersihan: Tempat Duduk dan Penyandar Bersih
1.1.2. Sebanyak 13 orang sampel (43.33 peratus) sangat setuju bahawa tempat duduk dan penyandar tempat duduk dalam keadaan bersih. Selebihnya 6 orang setuju (20%), 6 orang Sangat Tidak Setuju (20%) dan 5 orang Tidak Setuju (16.67%). Majoriti penumpang sangat berpuas hati bahawa bas sekolah dalam keadaan bersih, iaitu seramai 19 orang (13 orang Sangat Setuju dan 6 orang Setuju) atau sejumlah 63.33%)
1.1.3. Walau bagaimanapun ada segelintir pelajar yang tidak berpuas hati dengan tahap kebersihan bas, seperti yang dinyatakan oleh Sampel #1.
Pada pandangan saya, keadaan bas ini agak kurang memuaskan. Semasa saya naik tadi, memang ada sampah sarap kat lantai. Walaupun tak banyak, tapi memang jelas kelihatan.
good
ReplyDelete