| Punca Masalah Penulisan Karangan dalam Kalangan Pelajar Tingkatan 5 Aliran Sastera | |||||||
| SMK SERI SETIA | |||||||
| Berdasarkan pada kenyataan yang diberikan, jawab soalan berikut dengan jujur dan telus. | |||||||
| Baca dengan teliti setiap kenyataan. Pilih satu jawapan dengan menandakan ( / ) dalam | |||||||
| ruang berkenaan berdasarkan skala yang berikut. | |||||||
| Skala: 1= Sangat tidak setuju | |||||||
| 2= Tidak setuju | |||||||
| 3= Kurang setuju | |||||||
| 4= Setuju | |||||||
| 5=Sangat setuju | |||||||
| Faktor pengajaran dan pembelajaran | |||||||
| Kenyataan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1.Pengajaran dan Pembelajaran yang | |||||||
| kurang menarik. | |||||||
| 2.Teknik mengarang yang diajar | |||||||
| susah difahami. | |||||||
| 3.Penerangan guru terlalu ringkas. | |||||||
| 4.Sukar menulis perenggan pendahuluan. | |||||||
| 5.Sukar menulis perenggan isi. | |||||||
| 6.Sukar menulis perenggan penutup. | |||||||
| Faktor individu | |||||||
| Kenyataan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 7.Tidak minat mengarang. | |||||||
| 8.Kurang yakin kerana bahasa lemah. | |||||||
| 9.Kurang disiplin diri-sengaja tidak | |||||||
| menyiapkan latihan. | |||||||
| 10.Tiada motivasi atau bosan belajar BM | |||||||
| 11.Sukar bertutur dalam bahasa melayu. | |||||||
| 12.Sukar menulis dalam bahasa melayu. | |||||||
| Faktor Persekitaran | |||||||
| Kenyataan | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 13.Tidak selesa ketika pembelajaran- | |||||||
| kelas terlalu bising. | |||||||
| 14.Terpengaruh dengan rakan yang | |||||||
| malas belajar. | |||||||
| 15.Waktu pengajaran bahasa melayu yang | |||||||
| kurang sesuai-waktu tengah hari. | |||||||
| 16.Kurangnya perhatian ibu bapa atau | |||||||
| penjaga kepada anak-anak dalam | |||||||
| pelajaran menjadi punca pelajar bermasalah | |||||||
| dalam subjek bahasa melayu khususnya | |||||||
| penulisan karangan. | |||||||
~ PERKONGSIAN MAYA BAHAN -BAHAN KERJA KURSUS PBS DAN NOTA PENGAJIAN AM ~
Friday, 18 January 2013
CONTOH BORANG SOAL SELIDIK 2
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment